چرا برای کسب و کارتون به لوگو نیاز دارید؟

تاریخچه پیدایش لوگو
تاریخچه پیدایش لوگو

تاریخچه پیدایش لوگو

ریشه کلمه لوگو از یک واژه یونانی به “logos” گرفته شده و سابقه پیدایش و استفاده از لوگو به زمان یونان باستان بر میگرده. واژه logos در زبان یونانی به معنای کلمه است و ما در فارسی به نام آرم، نشانه یا علامت هم میشناسیم. اون زمان لوگو برای بازرگانان و افرادی که به تجارت مشغول بودن، به صورت کلمه، نشان یا نام مخصوصی که تشخیص بازرگانان و تاجران را از یکدیگر ساده‌تر میکرد و راحت تر میتونستن توی ذهنشون نگه دارن.

البته با پیشرفت صنعت گرافیک، امروزه تعریف لوگو برای ما فراتر از یک "کلمه" است؛ ولی هدف استفاده و مفهوم اولیه اون همچنان پابرجاست. اگر بخوایم تاریخچه پیدایش و زمان استفاده از لوگو را به صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار بدیم، شاید باید به زمان انسان‌های اولیه برگردیم! زمانی که اجداد و نیاکان ما برای انتقال مفهوم و منظور خودشون به دیگران، نمادهای خاصی روی دیواره‌های غار یا سنگ‌ها حک میکردن. از اون زمان تا به ‌الان اگرچه شکل استفاده از لوگو دستخوش تغییرات زیادی شده، ولی هنوز هم می‌تونیم مفهوم و چرایی استفاده از لوگو را با توجه به تاریخچه و پیشینه اون به سادگی درک کنیم.

لزوم استفاده از لوگو

آیا تا به حال برند بزرگی را بدون لوگو دیده اید؟ خیر؟ داشتن یک لوگو تاثیری زیادی بر درک بهتر مشتری یا کارفرما از برند شما خواهد داشت. پس یک لوگو باید مختص یک برند باشد و شما را از رقبا متمایز کند. طبعیتا شما میخواهید لوگویتان خاص و منحصر به فرد باشد باشد. اما سوال اینجاست، چگونه به یک لوگوی مناسب دست پیدا کنیم؟!

 

نگران نباشید! طراحان اسفند گرافیک کمکتان میکنند!

 

ما موارد اصلی و مهمی که برای سفارش طراحی لوگوی مناسب نیاز دارید، در اختیارتون میزاریم و تیم مشاوران ما برای راهنمایی شما همیشه در دسترس خواهند بود.

از تعریف هویت برند و درک اینکه چه چیزی یک لوگو عالی را میسازد گرفته تا اتخاذ تصمیمات صحیح طراحی و راهنمایی در فرایند طراحی. ما اینجایی تا شما را در تمامی مراحل این راه، راهنمایی کنیم.

لوگو همانند عکس پروفایل شما در صفحات مجازی است. مخاطب وقتی پروفایل شما را میبیند، جذب چهره شما میشود و هر جایی در هر پلتفرمی همان عکس پروفایل را ببیند، شما را خواهد شناخت. لوگو هم چنین تاثیری را در ذهن مخاطب خواهد گذاشت.

لوگوهای معروف
لوگوهای معروف

اهمیت لوگو

به دلیل اینکه لوگو، جزئی اساسی از برندتان است، باید مطمئن شوید که به درستی طراحی  میشود. ایـن لوگو بر روی تمامی لوازم برندتان حک شده و روی بسته بندی و کارت های تجاری شرکت وجود خواهد داشت و یا در تمامی تبلیغات محیطی و مجازی نقش اصلی معرفی شما را ایفا میکند.

یک طراحی عالی و حرفه ای لوگو نه تنها قدرت انتقال ماهیت شما را دارد، بلکه تاثیری خوب بر برداشت اولیه از برند را داشته و به شما کمک میکند تا در صحنه ی رقابت برجسته باشید.

 

به رقابت توجه کنید

در بازار رقابت در هر صنفی، دزدیدن ایده و یا کپی برداری امری اجتناب نا پذیر است و با توجه به عدم وجود قوانین کپی رایت قوی در کشور ما، بیشتر باید به حفظ ایده های خودمون باشیم.

بنابراین در طراحی لوگو، باید از سبکی خاص و منحصر به برند خودمون استفاده کنیم به طوری که قابل کپی نباشه و حتی در صورت دزدیده شدن ایده و اتود از برندمون، زمینه ای برای تبلیغ کسب و کار ما فراهم بشه.

استفاده از رنگ های سازمانی، اِلمان های مربوط به محیط کسب و کار، استفاده از شعار مجموعه، توصیف ظرفیت شرکت و... همگی میتونن در غیر قابل کپی برداری و خاص بودن لوگوی برند شما تاثیرگذار باشن.

 

مزایا طراحی لوگو

اگر در ساخت نشان تجاری، اصول طراحی به خوبی رعایت شده باشد، تاثیر بسیار زیادی در رشد و پیشرفت کسب‌وکار خواهد داشت. بزرگ‌ترین مزیت لوگو: حتی جایی که شما حضور ندارید تا کسب‌وکارتون و خدمات رو به دیگران معرفی کنید، لوگوی شما حضور داره و داستان برندتون را برای مخاطب بازگو می‌کنه! برای مثال محصولات یک برند در قفسه‌های فروشگاه، با اینکه بازاریاب در فروشگاه نیست تا مشتریان را مجاب به خرید این محصول کنه. مخاطب به محض دیدن این نشانه بر روی طراحی بسته بندی محصولات، شما و برندتون رو با یاد میاره.

 

آنچه درباره مک دونالد باید بدانیم!

معایب لوگو

در ماهیت طراحی لوگو، معایبی وجود نداره ولی اگر غیر حرفه ای طراحی بشه یا ایده طراحی کپی شده باشه، با توجه به اینکه "اصلی ترین هدف لوگو متمایز بودنه" تاثیرات منفی روی ذهن مخاطب میزاره.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *