مفهوم استفاده از رنگ قرمز در برندینگ و لوگو

مفهوم استفاده از رنگ قرمز در برندینگ و لوگو

مفاهیم بنیادی رنگ قرمز در طراحی لوگو، آرم، نشانه

متخصصان تبلیغات از مدت ها قبل به این نکته پی برده اند که یک رنگ خاص می تواند در موفقیت یا شکست، نقش موثری داشته باشد. رنگ مناسب می تواند در فروش محصول تاثیرگذار باشد. در این مقاله سعی کرده ایم در رابطه با معانی رنگ قرمز و نمونه هایی از برندهایی که لوگو قرمز رنگ دارند و محبوب ترین رنگ در جهان است بررسی کوتاهی انجام دهیم.

رنگ ها همواره خالق احساسات شورانگیز ثانویه در افرادند و می توانند به آنان احساس سبکی، نرمی، طعم، رایحه، زنانگی و مردانگی ببخشند.

در اثبات این موضوع، پژوهشی انجام شد : به گروهی از زن ها دو نمونه از یک کرم زیبایی دادند.یکی از آن ها در قوطی صورتی رنگ و دیگری در قوطی آبی رنگ.از زن ها خواسته شد که بهترین کرم را انتخاب کنند.بیش از ۸۰ درصد زن ها اظهار داشتند که قوطی صورتی رنگ حاوی کرمی موثر تر از دیگری است، اگرچه محتویات هر دو قوطی یکسان بود.

ویا در پژوهشی دیگر که در یک کارخانه آمریکایی انجام گرفت، نشان می دهد که جعبه های سیاه پر رنگ که هر روز جابجا می شدند، از نظر کارگران نسبت به جعبه هایی که به رنگ سبز براق بودند، سبکتر بودند.

مفاهیم پنهانی رنگ قرمز

رنگ قرمز فشار خون را بالا می برد و موجب تنش عضلانی و فعالیت های تنفسی می شود. قرمز تیره، سنتی محسوب می شود. قرمز شرابی، رنگی پر تجمل و باشکوه تلقی می گردد. قرمز روشن نمادی از قدرت، انرژی و لذت است. این رنگ انسان را وادار به شتاب زدگی می کند. استفاده افراطی از این رنگ باعث اضطراب می گردد. رنگ قرمز در تاریکی به خوبی قابل رویت است. وزن رنگ قرمز سنگین است . اگر ما سه جعبه با وزن مساوی را در نظر بگیریم، قرمز کوچکترین، سفید بزرگ ترین و آبی در اندازه میان این دو رنگ به نظر می رسد.

برخی برندهایی که از قرمز در لوگو ولوگوتایپ خود استفاده نموده اند:

رنگ قرمز در لوگو ادوبی
طراحی لوگو و نماد پینترست- رنگ قرمز
رنگ قرمز- طراحی نماد و آرم ال جی
رنگ قرمز- طراحی لوگو تایپ کیت کت
طراحی نماد و لوگ ای اس پی ان-رنگ قرمز
سه نوار عمودی بر پرچم فرانسه از این قاعده تبعیت می کند قرمز ۳۷ درصد – آبی ۳۳ درصد – سفید ۳۰ درصد. ولی از فاصله دور هم اندازه به نظر می رسند.
رنگ های استفاده شده در پرچم کشور فرانسه

صدای رنگ قرمز تیز و پر سر و صداست. از نظر لامسه داغ است و به شکل مربع.

جوانان رنگ خالص و خیره کننده مانند قرمز را دوست دارند و همچنین پژوهش ها نشان داده که توده های فقیر به رنگ های تندی مانند قرمز علاقه مند هستند.

این رنگ در زمینه سبز درخشان تر به نظر می رسد و تضادقدرتمندی را به وجود می آورد به همین دلیل است که قصاب ها با قراردادن مقداری جعفری روی گوشت آن را تازه تر نشان می دهند.

ترکیب رنگ قرمز و سفید، علاوه بر حس پاکیزگی ، برخورداری از شخصیت سالم را تداعی می کند.

تضاد رنگ قرمز و سبز

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *