۵ اصل مهم در طراحی لوگو

5 اصل مهم در طراحی لوگو
5 اصل مهم در طراحی لوگو

۵ اصل مهم در طراحی لوگو

یک لوگو حرفه ای، متمایز و متناسب است و باید بتواند به راحتی پیام کسب و کار را برساند. لوگو نقش مهمی در شکل دادن تفکرات اولیه برند ایفا میکند و تاثیر عمیقی بر تصمیمات مشتریان دارد. یکی از بزرگترین موفقیت های شرکت های بزرگ جهان این است که با طراحی یک لوگو مناسب بلافاصله قابل تشخیص هستند. ۵ اصل مهم را بدانید:
۱. ساده

۲.به یاد ماندنی

۳.پایدار

۴. تطبیق پذیر

۵.مناسب

ساده

یک لوگو میتواند ساده طراحی شود که تشخیص آن آسان باشد. لوگوهای خوب معمولا چیزی منحصر به فرد و یا غیر منتظره برای ارائه دارند. به این نکته توجه داشته باشید که مردم با عجله به همه چیز نگاه میکنند. به عنوان مثال: تبلیغات روی بیلبوردها از نگاه مخاطب داخل ماشین که در حال حرکت است فقط چند ثانیه دیده می شود، یا صدها محصول در یک مرکز خرید که در کنار هم قرار می گیرد. بنابراین طراحی لوگو شما باید ساده باشد تا به راحتی در حافظه مخاطب بماند. جزئیات زیاد و غیر هدفمند در یک لوگو فقط به خاطر سپردن آن را سخت می کند.

لوگو نایک
لوگو نایک

به یاد ماندنی

ماندگاری یکی از اصول اصلی طراحی لوگو است. یک طراح حرفه ای برای خلق یک لوگو به یاد ماندنی، هدف اصلی کسب و کار را در نظر می گیرد. در واقع طراحی لوگو باید ساده باشد تا بتواند در ذهن مخاطب بماند. اما این مفهوم منحصر به فرد است که یک لوگو را به یاد ماندنی می سازد. بنابراین تاکید بر مفهوم ساده، اما منحصر به فرد است که می تواند پیام یک کسب و کار را از طریق لوگو منتقل و آن را به یاد ماندنی کند.

لوگو اپل
لوگو اپل

پایدار

طراحان لوگو حرفه ای و با تجربه، اهمیت یک لوگو پایدار و ماندگار در زمان طولانی را درک می کنند. فقط چنین طراحی می تواند پس از سال ها مشتریان وفادار برای خود بسازد. یک لوگو باید بتواند زمان زیادی دوام بیاورد، یعنی نباید صرفا به دنبال سبک ها و طراحی مدرن و به روز بود، چون احتمالا خیلی زود قدیمی می شوند و باید دوباره طراحی مجدد شوند.

لوگو بنز
لوگو بنز

تطبیق پذیر

یکی از موارد مهم طراحی لوگو که باید بیشتر به آن توجه کرد، در مورد همه کاره بودن لوگو است. یعنی لوگو باید در هر اندازه ای چشمگیر و موثر باشد. مثلا زمانی که روی کارت ویزیت چاپ می شود یا در سایز خیلی کوچک روی یک خودکار حک می شود، حتی در سایز خیلی بزرگ روی یک بیلبورد، باید شکل ها، فونت ها، رنگ ها کاملا مشخص باشند و حذف نشوند. همچنین باید یک لوگو خوب در رنگ سیاه و سفید هم جلوه خوبی داشته باشد.

لوگو کوکاکولا
لوگو کوکاکولا

مناسب

از اینکه طراحی لوگو مناسب است مطمئن شوید. این اصل از طراحی لوگو نشان می دهد که عناصر طراحی باید به طور مناسب مطابق با کسب و کار مشتری انتخاب شوند. به عنوان مثال: یک اسباب بازی می تواند لوگو تایپ یا نماد فانتزی و خنده دار داشته باشد اما این لوگو تایپ و نماد برای لوگو یک شرکت حقوقی مناسب نیست.

لوگو والت دیزنی
لوگو والت دیزنی

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *