کانسپت آرت و کانسپت آرتیست

کانسپت آرت و کانسپت آرتیست
کانسپت آرت و کانسپت آرتیست
Concept Art , Concept Artist
کانسپت در واژه یا کلمه به معنی مفهوم است.
میتونیم کانسپت آرت و هنر خلق ایده معنی کنیم. ایده ای که برای ثبت آثار مفهومی و هنری که شامل ایده و پیش ایده برای یک پروژه یا پروداکت بزرگ و یا ایده ای برای تولید یک محصول کوچیک اما مفهومی استفاده می شود، فرقی ندارد.
کانسپت آرت
نوعی تصویرسازی است که برای انتقال ایده ای در فیلم ها، انیمیشن ها، کتاب های طنز یا بقیه رسانه ها، قبل از تبدیل شدن به یک محصول نهایی استفاده میشه.
جالبه بدونیم که، قبلا معماران از کانسپت آرت استفاده میکردند اما چون ابعاد و اندازه و بحث های ریاضی در معماری الویت داشته نتونست محل خوبی برای کانسپت آرت باشه، پس نیاز به جایی بود که محدودیت نباشه در نتیجه بهترین گزینه digital art و یا هنر دیجیتال بود، البته کانسپت آرت فقط مختص digital art نیست، میتونیم زمینه های خوبی از کانسپت آرت رو در دنیای هنر قلم، نقاشی یا گرافیک ببینیم.
کانسپت آرتیست
همان ایده پردازی است که هنر رو برای پرسوناژها، موجودات، ماشین ها و... تجسم و ایجاد می کند.
کانسپت آرتیست ها از ایده هایی استفاده می کنند که مدلسازها، انیماتورها و فیلم سازان می تونن از این ایده ها محصولی رو تولید کنند.
ابزار کانسپت آرتیست ها هر چیزی میتونه باشه، از قلم مو و آبرنگ و مداد رنگی و خمیر بازی گرفته تا موتور رندر وی ری و نرم افزار سه بعدی که به وسیله اینها می تونن از تخیل در دنیای واقعی استفاده کنن.
خلاصه مطلب این شد که کانسپت آرتیست ها نابغه اند ولی مشهور نیستند، طراحی گرافیک بلدن ولی طراحی نمیکنن، نورپردازی بلدن ولی نورپردازی نمیکنن، داستان نویسی بلدن ولی فیلمنامه نویس نیستند و...

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *