طراحی پوستر و جلد کتاب

طراحی پوستر تبلیغاتی
طراحی پوستر تبلیغاتی
پوستر
پوستر (POSTER) یکی از راه های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی مطلب, رویداد یا موضوعی خاص است که با دو عنصر"گرافیک و متن" نمایش داده میشود.
پوستر در تبلیغات جایی قرار دارد که مخاطب به واسطه ی گرافیک و طراحی مناسب و زیبا، از فاصله دور جذب می شود و زمانی که  مخاطب جلوتر میرود و نزدیک می شود، نوشته ها و یا همان متن پوستر را که عموما حاوی اطلاع رسانی است را مورد مطالعه قرار می دهد. پوستر تبلیغاتی باعث پیشی گرفتن شما از سایر رقبا می شود.
معمولا تصاویر و کلمات به صورت مختصر و مرتبط با مفهومی که در یادها می ماند طراحی میشود. پوسترها هیچگاه پیام را به طور مستقیم به مخاطب نمیرساند و معمولا حاوی خلاصه مطلب است. پوسترها عموما یکی از پر مخاطب ترین راه های تبلیغاتی است که اکثرا استفاده میکنند. تا جایی در دل مخاطبان جا باز کرده که به غیر از چاپ و اطلاعیه های چاپی از آنها در فضاهای مجازی نیز استفاده می کنند.

انواع پوستر
پوسترهای تبلیغاتی، پوستر های سیاسی، پوستر های فیلم، پوستر های تلفیقی، انگیزشی، پوستر های رویدادها، پوستر های مسافرتی، پوستر های آموزشی.

پوسترها فقط برای آویختن به دیوار اطاق و یا تبلیغ رویدادها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه در تمام زمینه هایی که نام برده شد قابل استفاده است.

طراحی جلد کتاب
طراحی جلد کتاب
جلد کتاب
در جامعه امروز ما بیشتر خوانندگان کتاب با چشم‌هایشان خرید می‌کنند و این مورد در اکثرا در تمام موارد قابل مشاهده است. با ‌وجود اینکه به‌دنبال کتابی می‌گردند که حس جدیدی به آنها القا کند و انها غافلگیر کند. اکثر خوانندگان کتاب هابی می خواهند که بتوانند آن را با افتخار در هر کجا به دست بگیرند و بخوانند.
تعداد انتشار کتاب ها تقریبا افزایش یافته و در این بازار انتشار طراحی جلد کتاب باید طوری باشد، که بتواند حس خوب را به فرد القا کند که این کتاب ارزش وقت گذاشتن و خریدن را دارد.
در طراحی جلد کتاب باید سعی شود که از طرح های گرافیکی شوخی و طنز کمتر استفاده شود، در عوض از اطلاعات گرافیکی مرتبط‌ مانند لوگو نویسنده و ناشر و نیز بارکدها که باعث فروش بیشتر کتاب می‌شوند، استفاده شود.
سه قسمت اصلی جلد کتاب: روی جلد، پشت جلد، عطف (نقطه اتصال روی جلد و پشت جلد)
ما سعی کردیم خلاصه ای اطلاعات راجع به  پوستر و جلدکتاب در اختیار شما بگذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *