طراحی بروشور و کاتالوگ و منو رستوران

طراحی بروشور و کاتالوگ و منو رستوران
طراحی بروشور و کاتالوگ و منو رستوران
تعریف بروشور و کاتالوگ
بسیاری از افراد ماهیت کلی بروشور و کاتالوگ را یکی می دانند، درحالیکه کاتالوگ با یک استراتژی طراحی میشود و بروشور با استراتژی دیگری در میان خدمات تبلیغاتی قرار می گیرد. کاتالوگ، اطلاعات کاملی در رابطه با سازمان و یا شرکت موردنظر را دربر می گیرد، درحالیکه بروشور ریزترین و جزئی ترین اطلاعات را در اختیار مخاطب می گذارد.
حال ما می خواهیم تفاوت بین این دو  فرآیند تبلیغاتی و همچنین مزایای استفاده از کاتالوگ و بروشور را در قالب مطالبی مفید برایتان ارائه دهیم تا با آگاهی کامل آنها را برای تبلیغات خود انتخاب نمایید.
اصلی ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ
بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است که مطالب و اطلاعات مربوط به هر مجموعه ای را به صورت کامل در خود جای می دهد،
در واقع بروشور تبلیغاتی بیشتر برای فروشگاه ها و مراکزی که محصولی را به فروش می رسانند قابل استفاده است.
از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که حاوی اسامی و یا محصولات به صورت لیست بندی شده است. همچنین می تواند اطلاعات مختصری در مورد محصول خاصی را به مخاطب برساند تا آن محصول را  به خوبی بشناسد و هنگام خرید انتخاب درستی کرده باشد.
به عبارتی:
بروشور یعنی: یک برگه یا کتابچه کوچک که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات ارائه می دهد.
کاتالوگ یعنی: لیستی از ویژگی های محصولات یا خدمات که معمولا در غالب کتاب و یا دفترچه جامع و کاملی طراحی میشود.
ابعاد بروشور: ۴ تا ۸ صفحه (لت)
ابعاد کاتالوگ: از ۴ صفحه به بالا (تعداد صفحات باید مضرب ۴ باشد)
هدف بروشور: توصیف جامع و کاملی از مجموعه که ویژگی های محصول را توضیح می دهد.
هدف کاتالوگ: توصیف مختصری از قیمت ها و تصاویر تمامی محصولات شرکت می باشد.
مطالب بروشور: یک پاراگراف با توضیحات کامل
مطالب کاتالوگ: توضیحات مختصر در یک یا دو جمله
شکل ظاهر بروشور: تا شو هستند (لت).
شکل ظاهری کاتالوگ: صحافی شده اند (کتاب).
طراحی بروشور و کاتالوگ و منو رستوران
طراحی بروشور و کاتالوگ و منو رستوران

منو رستوران
یک رستوران قبل از تبلیغات و ارائه خدمات خود باید باید اطلاع رسانی خود را به نحو احسنت انجام دهد. تهیه منو و یا فهرست غذا مناسب یکی از راه های انتقال اطلاعات آن رستوران است.
برخی منوها عمومی هستند یعنی منو عمومی در کنار یا بالای پیشخوان و یا بالای سر مشتری قرار میگیرد که این طراحی نباید طوری باشد که مشتری یا مخاطب را گیج کند. باید این منو یا بورد, جالب و جذاب و واضح و گویا باشد تا مشتری برای انتخاب زیاد معطل نشود.
طراحی منو اختصاصی برای مشتریان یک رستوان بسیار مفید است تا مخاطب با آرامش و وقت کافی بتواند انتخاب کند. طراحی و چیدمان منو هم کاری است تخصصی که باید تمامی موارد روانشناسی رعایت شود، مسیر بصری مناسب و یا استفاده از رنگ هایی که در مخاطب احساس گرسنگی ایجاد کند.

منو رستوران بروشوری با کیفیت و به روز میتواند در تبلیغات هر شغل و حرفه ای تاثیرگذار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *