نکاتی درباره پوستر تایپوگرافی

پوستر تایپوگرافی
پوستر تایپوگرافی

تایپوگرافی
تایپو گرافی هنر و فن حروف چینی برای نمایش متن و نوشته است. تایپوگرافی هنری است که در آن طراح تلاش میکند با تغییر عناصر متن
مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این قبیل زبان تصویری برای تایپ به وجود آورد.
این هنر در طیف گسترده ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کتاب های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد.
تایپوگرافی می‌تواند یک طراحی را از سطح آماتور به حرفه‌ای ارتقاء دهد که با خطاطی تفاوت دارد اما گاهی از این هنر در طراحی‌های خود بهره می‌برد.

  • در طراحی پوستر تایپو گرافی کاربرد بسیار زیادی دارد، به طوری که ایده و طرح نهایی با حروف اجرا می شود.
  • در طراحی لوگو تایپ (لوگو نوشتاری) نیز استفاده می شود.
طراحی لوگو نوشتاری به مهارت زیاد طراح در کار با حروف و تسلط به هنر تایپوگرافی است.
ما برای پیشرفت تایپوگرافی باید با شناخت کامل به ملاک های زیبایی شناسی این هنر بر پایه گرایش های بومی و ملی، آن را در فضایی جهانی جستجو کنیم و با فهم صحیح از هنر ایران، به ویژه خوشنویسی، تایپوگرافی ایران را قوی تر کنیم.
برخی typography را با کالیگرافی (caligraphy) اشتباه می گیرند. کالیگرافی به معنای خوشنویسی است. در خوشنویسی زیبایی در اولویت است، اما در این هنر خوانا بودن اهمیت زیادی دارد، زیرا در زمینه ای استفاده می شود که باید نظر مخاطب را خود جلب کند و خوانایی آن مشکل نباشد.
همچنین روشی برای برقراری ارتباط تصویری و به معنای مرتب کردن و تنظیم حروف و کلمات است. تایپوگرافی کمک می کند که حروف به شیوه ای زیبا و لطیف به نمایش درآیند و از حالت خشک حروف چاپ شده خارج شوند زیرا در چیدمان حروف فارسی به صورت عادی نوشته ها زیبایی خاصی ندارند.
در فرآیند تایپوگرافی اطلاعات به فونت تبدیل و تایپ می‌شوند و سپس طراح با استفاده از تکنیک‌های هنرهای دیداری، به آن‌ها رنگ و فرم اضافه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *