اصول طراحی لوگو و آشنایی با انواع آنها

لوگو

لوگو
قدم اول برندسازی لوگو مناسب است
آرم قدم اول برای ساخت هویت یا نماد سازمان برای شماست،
زیرا بدون آن، هیچ شناسه ای از برندتان ندارید که در قبال مشتریان خود و سایر مجموعه ها بگذارید
لوگو نماد  یا سمبلی برای هر مجموعه یا شرکتی است که هرگونه فعالیت و یا خدماتی ارائه می دهد.
از آن میتوان به عنوان یک شناسه برند به یاد ماندنی نام برد که میتوانید در خاطر مشتریانتان به یاد بمانید.
نشانه یا آرم را میتوان روی همه متعلقات تجاری از جمله سربرگ ها،بیزینس کارت و… به گونه ای قرار داد
که در ذهن مخاطب ماندگار شود
یک طرح خوب و متناسب نشان دهنده این است که تجارت شما قانونی، قابل اعتماد و معتبر است.
طراحی ضعیف اعتماد را به مخاطب القا نمی کند،
اما یک لوگوی قوی می تواند میتواند حس اعتماد را در مخاطب انجام دهد
مونوگرام:
این نوع در واقع طراحی اول برند مشتری است یا ترکیب دو حرف اختصاری از یک برند که به شکل های مختلف طراحی میشود .
اما توصیه ما طراحان این است که در کنار این لوگو، لوگوتایپ نیز داشته باشید
تا نام برند خود را به صورت کامل به مخاطب ارائه دهید.
ترکیبی:
تلفیقی از دو مدل لوگو نوشتاری و لوگو تصویری است.
یعنی مجموعه ای از نام برند(نوشتاری) و تصاویری مربوط به نام برند شرکت است.
در واقع دراین لوگو از تصویر به عنوان نماد برند و نوشتار منحصر به فرد برای نام برند طراحی میشود
هارمونی نوشتار و تصویر در این لوگو مهم است.
درواقع با طراحی این لوگو، شما دارای دو لوگو میشوید که به تناسب میتوانید از آن در اجزا کسب و کار خود استفاده کنید.
تصویری:
یک علامت یا نماد شناسایی است که اشاره ای به نوع تجارت ندارد و ارتباط معنایی خاصی با نام شرکت دارد.
این نوع یک‌ روش عالی برای کمک به مشتریان برای شناسایی و درک آنچه برند شما در مورد چیست خواهد بود.
در واقع پیکتوگرام قابل شناساییتر از لوگو تایپ می باشد.
نوشتاری:
این نوع توسط کلمات و حروف الفبا به شیوه ای خاص طراحی می شود و مختص یک کسب و کار خاص می شود.
با استفاده از یک قالب کلمات است که با یک برند همراه می شود تا نام شرکت یا برند در ذهن مشتری بماند.

مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *