اصول طراحی بروشور و کاتالوگ و منورستوران جذاب و کاربرپسند

[vc_row][vc_column][cz_gap][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_27910″ cz_title=””]

بروشور کاتالوگ منورستوران
بروشور و کاتالوگ
بسیاری از اطراف ماهیت کلی بروشور و کاتالوگ را یکی می دانند، درحالیکه کاتالوگ با یک استراتژی طراحی میشود و بروشور با استراتژی دیگری در میان خدمات تبلیغاتی قرار می گیرد. کاتالوگ، اطلاعات کاملی در رابطه با سازمان و یا شرکت موردنظر را دربر می گیرد، درحالیکه بروشور ریزترین و جزئی ترین اطلاعات را در اختیار مخاطب می گذارد.
حال ما می خواهیم تفاوت بین این دو  فرآیند تبلیغاتی و همچنین مزایای استفاده از کاتالوگ و بروشور را در قالب مطالبی مفید برایتان ارائه دهیم تا با آگاهی کامل آنها را برای تبلیغات خود انتخاب نمایید.
اصلی ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ این است که بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است که مطالب و اطلاعات مربوط به هر مجموعه ای را به صورت کامل در خود جای می دهد،
در واقع بروشور تبلیغاتی بیشتر برای فروشگاه ها و مراکزی که محصولی را به فروش می رسانند قابل استفاده است.
از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که حاوی اسامی و یا محصولات به صورت لیست بندی شده است.
همچنین می تواند اطلاعات مختصری در مورد محصول خاصی را به مخاطب برساند تا آن محصول را  به خوبی بشناسد و هنگام خرید انتخاب درستی کرده باشد.
به عبارتی:
بروشور یعنی:  یک برگه یا کتابچه کوچک که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات ارائه می دهد.
کاتالوگ یعنی:  لیستی از ویژگی های محصولات یا خدمات که معمولا در غالب کتاب و یا دفترچه جامع و کاملی طراحی میشود.
ابعاد بروشور: ۴ تا ۸ صفحه (لت)
ابعاد کاتالوگ: ۸ صفحه و یا بیشتر
هدف بروشور: توصیف جامع و کاملی از مجموعه که ویژگی های محصول را توضیح می دهد.
هدف کاتالوگ: توصیف مختصری از قیمت ها و تصاویر تمامی محصولات شرکت می باشد.
مطالب بروشور: یک پاراگراف با توضیحات کامل
مطالب کاتالوگ: توضیحات مختصر در یک یا دو جمله
شکل ظاهر بروشور: تا شو هستند (لت).
شکل ظاهری کاتالوگ: صحافی شده اند (کتاب).
منو رستوران
یک رستوران قبل از تبلیغات و ارائه خدمات خود باید باید اطلاع رسانی خود را به نحو احسنت انجام دهد.
تهیه منو و یا فهرست غذا مناسب یکی از راه های انتقال اطلاعات آن رستوران است.
برخی منوها عمومی هستند یعنی منو عمومی در کنار یا بالای پیشخوان و یا بالای سر مشتری قرار میگیرد که این طراحی نباید طوری باشد که مشتری یا مخاطب را گیج کند.
باید این منو یا بورد , جالب و جذاب و واضح و گویا باشد تا مشتری برای انتخاب زیاد معطل نشود.
طراحی منو اختصاصی برای مشتریان یک رستوان بسیار مفید است تا مخاطب با آرامش و وقت کافی بتواند انتخاب کند.
طراحی و چیدمان منو هم کاری است تخصصی که باید تمامی موارد روانشناسی رعایت شود، مسیر بصری مناسب و یا استفاده از رنگ هایی که در مخاطب احساس گرسنگی ایجاد کند.
بروشور کاتالوگ منورستوران طراحی با کیفیت و به روز میتواند در تبلیغات هر شغل و حرفه ای تاثیرگذار باشد.
مطالب بالا راجع به  بروشور/کاتالوگ/منورستوران خلاصه از اطلاعات مفید در رابطه با اینهاست.

[/cz_title][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *