مفهوم دقیق تبلیغات چیست؟

تبلیغات-advertising
تبلیغات-advertising

تبلیغات چیست؟
می توان گفت انواع گوناگونی دارد و در جاهای مختلفی استفاده می شود:
برندسازی، معرفی خدمات و محصولات، ترغیب مردم به شرکت در برنامه های اجتماعی مانند انتخابات، سازمان های دولتی برای اطلاع رسانی، یک شهر یا کشور توریستی، تغییر نگرش مردم به سوی مثبت یا منفی در مورد موضوع های خاص فرهنگی، دینی و مذهبی و...

علم تبلیغات یا هنر تبلیغات؟
با گذشت زمان و پیشرفت علم به این فرضیه بیشتر نزدیک میشیم که تبلیغات بیش از آنکه هنر باشد، یک علم است.
بزرگ ترین تحولی که در عرصه طراحان به چشم میخورد این موضوع است که اطلاعات خود را بالا ببرند تا به راحتی بتوانند با مشتریان در ارتباط باشند. اگر تبلیغات را یک هنر بدانیم میبینیم که کار پیچیده ای است، طراحان تبلیغاتی از مدت ها قبل روی مفاهیم و طرحی که قرار است اجرا شود فکر میکنند. در تبلیغات و برندینگ ضربه ای که یک تبلیغ بر بازار وارد میکند از همه چیز جذاب تر است.
تبلیغات از طریق راه های مختلفی انجام می شود:
هرگونه حرفه یا فعالیت و شغلی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش یک کالا یا محصول را دارد به تبلیغات نیاز دارد.
پیامی است که از طریق یک رسانه به قشر خاصی از مردم ابلاغ می شود، با هزینه کردن و در یک رابطه غیر شخصی.
ابلاغ پیام می تواند تجاری (مثلا محصولات من را بخرید و...) یا سیاسی (در انتخابات شرکت کنید و…)، فرهنگی (نظافت را رعایت کنید و...) و یا در دسته‌های دیگر باشد.
تبلیغ یک نوع ارتباط است و مراحل آن به این شکل است:
فرستنده ← پیام ← رسانه ← گیرنده ← دریافت ← درک ← پاسخ
creative-advertising-طراحی تبلیغات
creative-advertising-طراحی تبلیغات
همیشه برای تبلیغات خود در مرحله اول این سوال ها را از خود بپرسید:
مخاطب من چه کسی ست؟ (Who)، مخاطب من کجاست؟ (Where)، چه پیامی را باید به او انتقال دهم؟ (What)، چرا باید این پیام را به او انتقال بدهم؟ (Why)، از طریق کدام رسانه باید به او پیام بدهم؟ (Which)، چه وقت باید با او ارتباط برقرار کنم؟ (When)
تبلیغات در تمام دنیا از دیرباز انجام میشده است اما به مرور زمان روش های تبلیغاتی تغییر کرده است و روز به روز پیشرفته کرده است. با پیشرفت روش های تبلیغاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی تبلیغ دهنده توانسته اند تعدادی بیشتری از مردم را هدف تبلیغات خود قرار دهند.
هر روز روش هایی جدید برای تبلیغات هدفمند ایجاد شده تا ما بتوانیم تبلیغ مورد نظرمان را برای مخاطبان خود بفرستیم تا هزینه های آن کمتر و بازخودش بیشتر شود. مدیران کسب و کار های مختلف برای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر قطعا باید تبلیغ کنند.
اما از آنجایی که همه روش های تبلیغاتی به هر حال شامل هزینه هایی هست و ضمنا تاثیر گذاری انواع تبلیغات بروی کسب و کار های مختلف متفاوت است، پس ما باید با علم تبلیغات آشنایی بیشتری داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *